by

Cum sa ai succes cu un blog nisat (Guest Post Pyuric)

Sunt sigur că o cunoaşteţi pe Cristina. Nu mai are rost să spun nimic, deoarece s-a prezentat singură. Nici motivele pentru care am ales-o pe ea să ne vorbească şi să ne dea sfaturi din propria experienţă nu mai are rost să vi spun. Înainte de a vă ura lectură plăcută vă invit să citiţi şi interviul pe care i l-am luat în vara anului trecut – click aici!

Salut! Sunt Cristina ChipuriciPyuric, project manager al blogului Monden Info. Am pornit acest blog in mai 2007 impreuna cu Bobby Voicu. La sugestia lui, ni s-au alaturat Ada Bogoevici si Vlad Balan, iar in scurt timp a devenit cel mai popular blog de muzica din Romania. In noiembrie 2008 a fost si primul blog vandut din Romania, fiind cumparat de Orlando Nicoara (general manager Media Pro Interactiv). Am fost singurii acreditati la cel mai mare festival din lume al industriei muzicale (MIDEM, Cannes), am avut in premiera exclusiva peste 50 de videoclipuri si single-uri romanesti (printre care Andreea Banica, Hi-Q, Alb Negru, Sylvia & Dj Rynno, Chicanos etc), am strans peste 700 de comentarii in 4 ore la finala Eurovision Romania, am stat de vorba cu Nelly Furtado in vara, am avut numeroase aparitii in mass-media (dar ne-au si fost furate numeroase informatii si poze facute de noi). Prin Monden Info mi-am gasit si primele joburi: am fost publicist (PR) al formatiei Hi-Q, producator la primul site legal si gratuit de muzica din Romania – eOk.ro, m-am ocupat de promovarea online a multor artisti… Datorita experientei mele, Dany m-a rugat sa scriu un guest-post axat pe succesul unui blog nisat. Ce a iesit… va invit sa cititi mai jos :)

Felul in care iti alegi nisa: trebuie sa fii cu adevarat pasionat de domeniul ales si sa-l cunosti extrem de bine. Gandeste-te de la inceput cat este de popular, ce target vei avea, ce competitie exista, cum vei putea monetiza blogul.
Felul in care iti alegi numele site-ului: sa fie original, sa nu fie confundat cu alte bloguri (populare) din aceeasi nisa.

Cateva lucruri de baza (sincer, initial vroiam sa le trec cu vederea gandindu-ma ca toata lumea ar trebui sa le stie):
– daca vrei un blog profi cumpara-ti domeniul tau si da banii pe hosting bun
– publica posturi constant: in functie de nisa, stabileste de la inceput un numar de posturi pe zi / saptamana si tine-te de el (daca ai avea putin continut mai bine iti faci site decat blog); ai grija sa nu faci pauze mari sau dese, sa ai mereu salvate cateva drafturi pe care sa le publici / completezi cand ai nevoie
– gramatica impecabila, text aerisit, usor de urmarit
– identitate vizuala: investeste in / ocupa-te serios de logo, tema, carti de vizita
– nu optimiza blogul in exces, seo-spam is bad!
– nu tine formularul de contact de pe site ascuns, trebuie sa poti fi contactat cat mai usor
– sa ai mereu la indemana bannere de trimis (jpg, psd, flash)
– instaleaza plugin-uri care s-ar potrivi nisei respective (de ex: calendar pentru evenimente)

In primul rand trebuie sa ai articole de calitate, deoarece continutul va fi intotdeauna cel mai important! Vino cu ceva nou: fie stiri exclusive, fie rapiditatea cu care publici informatii, fie modul inedit de a le prezenta (pareri, comentarii din proprie experienta).

Urmareste-ti concurenta: alte bloguri si site-uri pe aceeasi nisa, cu cat mai multe cu atat mai bine. Vezi care sunt punctele lor slabe, vezi care sunt atuurile lor. Invata din greselile altora, foloseste-te de experienta celorlalti in favoarea ta, gandeste-te constant cum poti fi cu un pas inaintea lor. NICIODATA sa nu preiei informatii / materiale / idei fara sa ceri acordul autorilor sau fara sa ii creditezi! Iti vei face reputatie de copy-paster si nu mai scapi de ea.

Cauta forumuri axate pe subiecte care au legatura cu blogul tau. Inscrie-te pe cele active, urmareste discutiile, socializeaza, posteaza constant, contribuie cu informatii noi si interesante. NU spama! Nu te inscrie pe forumuri cu unicul scop de a iti promova blogul, nu este deloc frumos. Vei fi banat si iti vei atrage antipatii.

Cauta persoane interesate de aceeasi nisa: fie pe alte bloguri si site-uri (prin articole sau comentariile lasate), fie pe forumuri, fie pe retele de socializare: Facebook, MySpace, Twitter (ai din plin de unde alege). Poti sa-i inviti (daca au ceva interesant de spus / destula experienta) sa scrie guest-post-uri.

Citeste reviste si ziare pe nisa ta. Nu stii niciodata ce idei noi iti mai vin, pe care sa le adaptezi la online… Contacteaza presa pentru a sugera o colaborare intre blogul tau si publicatiile respective. Nu este deloc greu sa ii abordezi la diverse conferinte de presa sau sa le cauti adresele de mail sau numerele de telefon si sa le scrii / ii telefonezi. Prezinta-te si roaga-i sa te puna in legatura cu cineva care se ocupa de nisa ta. Bineinteles, doar atunci cand vii cu ceva relevant, nou, care va atrage atentia oamenilor… Pune-te in locul jurnalistilor: cu siguranta nu vor scrie de tine doar ca te cheama Gigel si ti-ai deschis blog! Dupa ce iei legatura cu ei si le spui de ce este blogul tau atat de special le-ai putea sugera: 1) sa scrie cateva randuri despre blogul tau; 2) daca esti expert intr-un anumit domeniu sau daca vii constant cu materiale noi, te-ar putea cita / credita in articole; 3) te-ai putea oferi sa ai o rubrica in paginile lor (sau pe site-urile lor), oricat de mica o fi ea. In schimb, le-ai putea oferi reclama pe blog.

Daca apar evenimente legate de nisa blogului tau si te poti duce, sfatul meu e sa nu stai acasa! Ai putea chiar sa fii partener media si sa promovezi acel eveniment, sa ceri in schimb reclama pe afis / site-ul evenimentului / in comunicatele de presa trimise in legatura cu evenimentul respectiv (publicat logo/URL/banner). Mai cunosti persoane noi, iti mai construiesti relatii care sigur te vor ajuta la un moment dat. Totusi, nu exagera, nu fi ipocrit: e urat sa te bagi in seama cu cineva doar fiindca ai interese.

Alte idei:
– promovare pe radio (in functie de programul tau, de timpul de care dispui). Eu am intrat in direct la Radio Lynx in fiecare dimineata timp de 6 luni pentru a prezenta stirile muzicale ale zilei.
– autoritati in domeniu (eu am luat legatura si am inceput sa colaborez cu toate casele de discuri romanesti, majoritatea artistilor, firme de PR, organizare evenimente, reviste de muzica, impresari, manageri etc etc).
– urmareste-i pe cei care scriu despre blogul tau si raspunde-le (de preferat cat mai rapid): multumeste-le (daca te-au laudat, daca ti-au dat sfaturi), da-le explicatii (daca au intrebari, daca ti-au reprosat ceva). NU te apuca sa ii ataci! Daca vezi ca te-au injurat si nu vin cu niciun argument si n-ai cu cine sa discuti rational…mai bine stai in banca ta si ii ignori.
– parteneriate cu alte bloguri legate din domeniul tau. Banner exchange, linkuri in posturi. Personal, n-am facut niciodata link-exchange, nu consider ca ajuta. De asemenea, sa faci banner exchange cu bloguri despre gadgets cand tu ai un blog cu retete culinare e o idee proasta.
– trimite comunicate de presa (NU spama!).
– flyere (daca nu ai fonduri ai putea sa faci barter si sa oferi la schimb reclama pe blogul tau unei tipografii) – n-am incercat pana acum, nu stiu cat de mult trafic ar aduce, dar promit ca revin dupa ce experimentez.
– intalniri periodice cu cititorii tai. Doar pentru a socializa in fata unei halbe unui suc.
– alergat gol in fata la McDonald’s Unirii, doar cu o pancarta pe tine pe care sa fie scris linkul blogului tau =))
– sunat la OTV si spune-le ca cineva cu numele ‘Elodia’ a comentat pe blogul tau =))

Ok, hai ca v-am dat destule idei, sper ca va sunt de folos si veti pune cu succes in practica sfaturile mele! Astept acum completarile / observatiile voastre :)

Mie unul mi-a plăcut extrem de mult ce a ieşit, sfaturile şi ideile fiind extrem de utile. Mulţumesc încă o dată Cristinei! De asemenea ţin să îi urez mult succes în continuare! Aşteptăm completările, observaţiile, ideile voastre.

Lasă un comentariu

Comment

16 Comments

  1. Sunt chestii de baza, usor de pus in practica, nimic prea complicat sau tehnic :) Sper totusi ca v-au ajutat sfaturile mele!

    Multumesc Dany :*

  2. Dupa treaba buna pe care a facut-o cu Monden-ul cred ca SOOPER sau COOOL sau BELEA ARTICOL nu mai au nici un sens si nici un rost.
    P.S. Insa la astea cred ca mai trebuie adaugat ceva (si o spun fara rautate: TRE’ SA AI SI PARTE DE UN PIC DE NOROC SI SA FII SI PE LANGA CINEVA IMPORTANT IN ON-LINE; ALTFEL „CE CONSTRUIESTI ZIUA, SE CAM DARAMA NOAPTEA”, ca la Mesterul Manole)
    ;)

  3. Deja nisele se ocupa tot mai mult, si nu prea mai sunt „locuri libere”…
    Trebuie sa iti alegi nisa foarte bine… altfel dai rateu…

  4. Da, sfaturi bune ale Pyuricelului. Cat despre Blog…Dany, te felicit. Bravo! La cat mai multe stiri pe Hotnews despre tine.

  5. Mai fratilor interesant articol. E fain ca sunt la un loc majoritatea informatiilor ce trebuie urmarite. pentru succes. Felicitari!

  6. Intrebare… cam la cat timp dupa lansarea blogului incepe sa creasca traficul? Si cum facem asta, pe langa forumuri? Abordam alti bloggeri?

  7. Scuze de offtopic Dany , dar formularul de contact nu afişează deloc cuvântul anti-spam. Mi s-a întâmplat şi mie şi am observat că directorul captcha din wp-uploads nu avea permisiunile necesare. Acolo se salvează imaginea captcha.
    Vroiam să te întreb ce plugin foloseşti pentru afişarea vizualizărilor articolului (cel de pe blog18.ro).

  8. Se imi place la monden.info ca permanent articolele sunt conectate intre ele, nu e nevoie sa dau eu search ptr subiectul respectiv. Si a fost primul vandut, sau mai corect spus, achizitionat ptr ca a fost si cel mai profesionist facut, si tehnic, dar si continut, datorita echipei care l a sustinut. M-a surprins .info ul ales, totdeauna as fi considerat ca un [nume simpatic].ro era mai indicat.

  9. @Home Delivery: depinde de nisa. Sfatul meu este sa ai rabdare, poate ca asta e cel mai important :) Imprieteneste-te cu alti bloggeri, socializeaza, du-te la intalniri de bloggeri, dar nu doar cu scopul de a ii ruga sa-ti faca reclama.

    @Artistu: nu neaparat! In plus, atunci cand am pornit primul blog nu aveam absolut nicio relatie in online, in blogosfera. Bobby a vazut ce si cum scriu si mi-a propus sa relansam Monden.info impreuna.

    @Credit casa: daca n-ai prins momentul, asta e…ghinion =))

    @Kidu: multumim! Sincer, nu a fost o atat de mare piedica acel „.info”… Poate doar la inceput, cand persoanele mai paralele credeau ca de fapt e „.info.ro” si nu intelegeau ca exista domeniu „.info”, dar s-a rezolvat intre timp :)