by

Interviu cu Rareş Petrişor, General Manager Media Pozitiv

Media Pozitiv a lansat pe 11 iunie 2009 revista online TheChronicle, sub forma unui blog colectiv premium. Proiectul a stârnit multe păreri, motivul principal fiind suma alocată acestuia (50.000 euro).

Rareş Petrişor (General Manager Media Pozitiv) a fost amabil şi mi-a acordat un interviu, legat de TheChronicle şi MediaPozitiv.

1.. Salut, Rares! In primul rand multumesc ca ai fost de acord sa iti iau un interviu! Spune-ne cate ceva despre tine si Media Pozitiv.

Placerea e de partea mea; dupa ani de zile in care obisnuiesti sa fii tu cel care ia interviuri, nu prea te poti obisnui cu postura de intervievat. Sunt jurnalist de formatie, asadar, am inceput sa lucrez in presa scrisa in 1991, apoi in televiziune – TVR din 1993, unde am ramas pana in 2000, cand m-am simtit atras de radio si am intrat in echipa Europa FM. Am facut parte din prima echipa si ma pot mandri ca am realizat si citit chiar primul jurnal de stiri pe Europa FM, impreuna cu Nadina Forga. Acum sunt ziarist pe linia a doua frontului, scriu de placere, neinstitutionalizat. Ma ocup mai mult de comunicare comerciala, sunt si presedintele ARRP (Asociatia Romana de Relatii Publice). Media Pozitiv s-a nascut firesc dupa anii de acumulare, la o varsta la care mi-a trebuit mult sa ma hotarasc daca e bine sa plec de la „patron” si sa incep ceva pe cont propriu. Media Pozitiv e o agentie de servicii integrate de comunicare. Lucram pentru clienti din Romania si strainatate, in medii clasice si interactive. Cifra de afaceri de anul trecut – care a fost un an foarte bun – de aproximativ 450.000 EUR ne plaseaza in primele 15 agentii de servicii comunicare din Romania. Sunt extrem de bucuros de cum merg lucrurile, chiar daca recesiunea si bugetele minimizate ne afecteaza si pe noi.

2. Tocmai ati lansat TheChronicle, un proiect ce se anunta interesant. Unde isi propune sa ajunga acesta?

Asa cum spuneam si la conferinta de lansare, cred ca exista un public care vrea sa consume, sa adere si la alt tip de continut. Dovada o gasim in publicul tot mai numeros al blogurilor si site-urilor cu continut premium. Cumva trebuie sa echilibram asaltul tabloidelor si, mai ales, efectele lor nocive. In plus, autorii care semneaza pe thechronicle.ro sunt profund constienti de rolul formativ al scriiturii si atitudinii.

3. De ce .ro si nu .com?

Raspunsul simplu e ca domeniul .com nu era liber, evident. Intrebarea de ce thechronicle.ro si nu cronica.ro are acelasi raspuns: cronica.ro exista. Iar utilizatorului de internet ii place engleza. Sa nu fim chiar asa de puritani.

4. Multi au ramas surprinsi cand au auzit ca ati pornit cu o investitie de 50.000 euro. Totusi unii spun ca design-ul este deranjant. Va ganditi sa mai schimbati cate ceva pe la el?

Fiecare priveste sub o alta perspectiva. Asa cum sunt unii care il critica, asa sunt altii care il lauda. Tema este creata de suprb (www.suprb.com), un birou de design respectat, si redesenata, apoi dezvoltata de noi. In Romania toata lumea se grabeste sa caute defecte; ii invitam pe toti sa construim ceva. thechronicle.ro este un proiect deschis, suntem atenti la tot ce se spune si apreciem orice feedback, atunci cand vine cu buna credinta. In plus, proiectul este unul in continua dezvoltare: in ragazul scurs de cand mi-ai trimis intrebarile, deja au aparut niste dezvoltari – linkurile related, numerotarea paginilor plus altele.

5. Daca tot am adus in vorba cifra investita: cum planuiti sa amortizati banii bagati in proiect?

Publicitate. Agentiile au reactionat foarte bine la vederea platformei; e deja stiut ca toti clientii, atunci cand incepi o campanie, cer ceva „inedit”. www.thechronicle.ro e ideala: bannere, publicitate contextuala, postari publicitare, orice fel de continut, etc.

6. Ce fel de articole (stiri, editoriale) va contine revista si pe ce tema? Aveti vreun domeniu unde va veti implica mai mult (ma gandesc la interviuri, exclusivitati, etc.)?

Implicarea trebuie sa fie egala, fara emfaza, dar constanta. Avem propria echipa de productie foto-video cu care am facut deja un calendar de interviuri mai neobisnuite: mergem in zona artistilor mediatizati prea putin, sportivi (altii decat fotbalistii), fotografi, oameni speciali. Lasam libertate deplina autorilor in a-si alege subiectele si in maniera in care le trateaza. Noi, echipa redactionala, lansam doar semnale cand ni se pare ca trece un subiect „neobservat”.

7. Cine scrie articolele? Ne poti da mai multe detalii despre autori?

Detalii despre autori gasiti chiar pe pagina de autori de pe www.thechronicle.ro. Sunt personalitati cunoscute pentru atitudine, curaj, stil. Majoritatea au si bloguri si sunt familiarizati cu mediul online. Le place. Scriu cu placere. Suntem extrem de onorati sa scrie pentru thechronicle.ro!

8. Ce planuri de viitor aveti, atat cu Media Pozitiv, cat si cu The Chronicle?

Media Pozitiv se dezvolta independent de thechronicle.ro. Suntem o agentie care a crede si va crede mereu in echilibru. Asta ne leaga ca echipa, asta ne leaga si de clienti. E greu sa vorbesti azi de viitor. Hai sa reluam discutia in 2010. thecronicle.ro este proiectul spin-off al agentiei. A inceput pur si simplu din dorinta de a scrie altfel si a face un mediu de continut foarte bun, fara sa-l privim ca pe un business, in prima faza. Trebuie crescut si intretinut cu grija. Apoi vom vedea.

9. Cum doresti sa vezi revista peste 1-2 ani?

Vedem revista, in viitorul apropiat si indepartat, ca pe o platforma extrem de complexa, un liant al publicului tinta, un loc in care sa te simti bine, in care sa gasesti atitudini curajoase, interactiuni prin actiuni de social networking (concursuri, premii, burse etc.), in care sa citesti articole si comentarii ale unor autori care sunt mai aproape ca niciodata de public.

10. Ce ar trebui sa mai stim despre Media Pozitiv / The Chronicle?

Ati aflat tot ce era important. In rest, istorii pentru istorie.

11. Multumesc din nou pentru acest interviu! Mult succes in continuare si asteptam noutati de la voi!

Eu multumesc, in numele echipei. La fel si tie!

Lasă un comentariu

Comment

  1. Sincer nu-mi place designul… e prea imprastiat si nu stie sa focalizeze atentia cititorului… cred ca ar mai trebui lucrat la capitolul acesta…

  2. Interesant si promitator site-ul, dar design-ul lasa de dorit – nu aduce a blog si nici nu stii unde sa te uiti. Poate ar fi indicat un redesign.