by

4 lucruri pe care trebuie să le iei în considerare înainte de a îţi lansa un blog

O lansare nu înseamnă doar a scrie un post de bun venit şi a îl promova apoi pe diferite forumuri. Aceasta necesită câteva pregătiri esenţiale.

1. Cât mai multe articole înainte de lansare

Dacă tu îţi lansezi blogul, iar lumea care intră nu citeşte decât două articole, unul de bun venit şi celalt legat de planurile pentru viitor, crezi că o să se aboneze? Oferă-le cât mai mult conţinut, pentru a avea ce citi vizitatorii. Problogger recomandă cel puţin 5 articole scrise, însă dacă numărul acesta este în jur de 10 puteţi spune că acest lucru nu mai poate fi asemnănat cu o problemă.

2. La fel de multe draft-uri

Nu îţi lansa blogul azi dacă nu ai pregătite alte articole pentru zilele ce urmează. Poţi să fii plecat, să nu mai ai internet sau chiar să fii în pană de idei. Programează-ţi posturi pentru publicare sau salvează-le ca draft. Publicându-le câte unul la o zi sau două, cititorii tăi observă că eşti activ, iar dacă le plac ce scrii te recomandă şi prietenilor lor. Răspunde la comentarii, scrie dacă ai o idee nouă sau dă drumul la rezerve. 5 draft-uri sunt perfecte, însă nu te baza doar pe acestea. Dacă îţi mai vine în minte un subiect pentru blog, dar deja ai scris în respectiva zi, fă-ţi o nouă rezervă, nu lăsa ideea pe apa sâmbetei.

3. De trei sau de patru ori mai multe idei de articole

Cu cât ai mai multe idei de articole, cu atât vei avea mai mult conţinut. În caz că ai o idee pentru un post, fă un draft cu tot ce îţi vine în minte sau scrie-o pe un caiet, document. Ideile sunt foarte importante, deoarece dacă rişti să rămâi fără „rezerve” nu vei mai avea mult timp la dispoziţie pentru un nou articol reuşit. Astfel, un simplu subiect îl poţi dezvolta ulterior într-un post. Nu e nevoie să iei la rând fiecare idee, scrie de ce eşti în stare atunci, scrie acolo unde ai mai multe resurse la dispoziţie. Dacă ai impresia că nu ai dezvoltat-o perfect, salveaz-o şi revină pe ea a doua, a treia sau a patra zi. 15 sau 20 de idei pot face diferenţa pentru un blog ce nu are mult timp de când a fost lansat.

4. Fă-ţi planul legat de lansare şi gândeşte-te cum poţi să implici cititorii actuali în discuţie

Bun, avem articole, avem draft-uri, avem şi idei. Dar, cum îl promovăm? Cel mai bine este să ne facem un plan de promovare. Îl rugăm pe prietenul blogger să ne dea un sfat înainte de lansare şi nu căutam schimb de link-uri, deoarece mai târziu o să vedem că nu avem nevoie de aşa ceva. Căutând cât mai multe sfaturi înainte de lansare obţineţi o imagine mai bună a blogului. Bineînţeles că ţie îţi place cum arată şi crezi că este perfect, dar nu asta văd şi ceilalţi.

Gândeşte-te cum o să îţi implici cititorii în discuţie. Nu te plânge pe blog că nu ai comentarii. Vorbeşte cu publicul, însă nu cerându-le sfaturi. Porneşte un sondaj, abate un subiect prin propria viziune, nu îţi da cu părerea ce nu poţi acoperi.

… am uitat ceva?

În afară de faptul că trebuie să îl lansăm, nu cred că am uitat vreun lucru. Nu trebuie uitat faptul că trebuie să citim blogurile pe aceeaşi nişă, să comentăm pe alte bloguri (însă nu doar ca să ne băgăm în seamă) şi să fim în continuă căutare de noi subiecte pe care să le abordăm. Ce am făcut înainte facem şi în viitor. Nu lansăm totul deodată. Scriem, salvăm, căutăm, ne documentăm, revenim, publicăm.

Acum, să trecem la treabă!

inspirat din articolul lui problogger

Lasă un comentariu

Comment

  • Vezi alte articole pe tema