by

Magazinele si profiturile … lor

Deja magazinele au trecut la nesimtire, iar aici ma refer la faptul ca au adaugat chiar si 2 Ron in plus la un produs pe care il iei chiar si de la un „minimarket” mai ieftin. Daca la mine la scoala un Redbull e 6 Ron, atunci la supermarketul de langa blocul meu e 4,2 Ron. Spre suprinderea mea, la Carrefour de exemplu am gasit acelasi produs la 5,2 Ron.

Sa-mi explice si mie cineva de ce la un magazin de 20 de ori mai mic si mai cunoscut fata de un „hypermarket”, preturile sunt mai ieftine? Problema e ca se cumpara, indiferent de pret (aici ma refer la magazinul din scoala mea).Daca acum 2 ani, cartofii prajiti erau 80 bani, hotdogurile 2 Ron, iar hamburgerurile 3 Ron, in acest moment o portie de cartofi ajunge la 2 Ron, iar la celalte produse s-au adaugat cate 50 bani la pret. Nu spun ca nu s-ar merita banii, insa o hartie cu 15 cartofi face 2 Ron? Un hotdog, mai exact un carnacior si 2-3 cartofi face 2,5 Ron?

Mai bine imi iau un hamburger cum trebuie, la 3 Ron, de la orice alt magazin, insa stiu ca merita toti banii si ca ma satur de el. Din pacate, preturile astea n-ar fi asa de mari daca nu s-ar cumpara produsele. Daca in pauza mare de la noi magazinul e plin si se cheltuiesc milioane, ce mai conteaza?

Chiar sunt curios, preturile de la magazinele din scoala dvs. de ex. sunt chiar asa de mari?

Lasă un comentariu

Comment

  1. Preturile se fac in functie de cerere si oferta. De ce sa vinzi un pahar de suc la 1 RON, daca s-ar cumpara si la 3 RON?
    Magazinul din scara vecina, nu plateste chirie, curent consuma 2 becuri si un frigider, iar vanzatoarea e si manager, femeie de servici, paznic, supervisor si toate cele… asadar cheltuieli mult mai mici decat un supermarket.
    Supermarketul are cheltuieli uriase, ce le poate amortiza fie prin vanzarea a foarte multe produse cu un profit mic, fie prin cresterea profitului/produs. – iar aici intervine managerul care stabileste strategia, daca lumea vine oricum la magazin si oricum cumpara (ca doar n-o sa mergi la hypermarket doar pentru o paine), mareste adausul comercial la o marja cat mai aproape ce de cea pe care clientul e dispus sa o accepte.

    CONCRET: La scoala copii oricum cumpara mancare, de ce sa vanda ieftin cand au clienti si daca vand scump? Sunt multi care accepta sa dea 3 RON? Da. Chiar daca nu merita, dar daca multi accepta sa plateasca suma respectiva asta e tot ce conteaza.

    Un tricou nike face 1 milion jumate, e bumbac – la fel ca si tricoul de 3 RON. Tu judeci doar din postura de client, daca 1kg de crenvusti e 10RON si 20chifle costa 10RON iar din asta poti scoate 20hotdogi inseamna ca ar trebui sa fie 1RON/hotdog, nu, ca atata face.

  2. Pai e foarte simplu „Romania” iti spune ceva? traim intr-o tara plina de hoti , de oameni care incearca sa scoate profit chiar si din balegar de vaca. Atunci sa mai avem pretentia la supermarketuri? =))

  3. Nu doar in Romania exista intenta sa scoti profit „chiar si din balegar de vaca”. Pune-te in locul afaceristului, daca ai avea un magazin ce te-ar interesa, sa catigi tu cat mai mult sau muncesti de dimineata pana seara, sa platesti taxe, impozite, sa umblii dupa marfa, sa stai la cozi interminabile, sa cari de zor … si sa vinzi la preturi de nimic ca sa nu zica lumea ca esti baiat rau?
    Hotie e cand baga te inseala, sau cand iti baga mana in buzunar dupa bani, atata timp cat vezi pretul sti ca produsul X costa Y lei, si tu accepti sa dai atat pe acel produs nu e deloc hotie, este comert.

  4. e, se practica pentru ca sunt fraieri care cumpara :D
    La magazinul non-stop de langa noi o cartela de reincarcare vodafone costa cu 8 lei (!!!) mai mult decat de la magazinul de vis-a-vis (!).. e nesimtire pe fata, si daca nu aflam, poate si eu si Dojo cumparam inca de la ‘aia scumpi’

  5. Dany iti spun eu DE CE!
    Pentru ca se poate si pentru ca exista lenesi care nu au chef sa mearga 100 de metri pana la ala mai ieftin! Si nu pe ei tre sa fim suparati, ca ei nu fac decat sa speculeze o piata libera, ci pe noi cumparatorii, tre’ sa ne suparam, ca nu avem chef sa depunem efort!
    ;)

  6. eu nu prea cumpar de la magazine mici , dar la mine , in general preturile sunt mai mici la hypermarketuri . toata lumea incearca sa te fraiereasca cu preturile , sa faca profit cat mai mare etc . asta e romania.

  7. Toata problema sta la partea cu comertul , intre producator > comerciant > vanzator > cumparator sunt niste pasii care difera de la magazin la magazin . Daca un comerciant a cumparat de la producator , iar al2lea comerciant ia produse de la primul comerciant deja pretul creste putin , iar daca comerciantul 2 ofera produse vanzatorului (fiind magazinu de la coltz) acesta adaugandu-si partea deja mai creste putin si tot asa, in stilul asta … ar mai fi cateva chesti dar ma rog o fost o idee generala

  8. Dupa cum a zis si Cristi, politica de preturi depinde de strategia fiecarui comerciant. Ia incercati voi sa va creati o afacere proprie si sa vedeti ce fain e, mai ales la inceput, cand din 100 de lei facturati ramai ca prostu’ numa cu vreo 49… si atunci incepi sa te gandesti pentru cine dracu te chinui: pentru tine sau pentru stat? Problema noastra, a romanilor, e ca facem din din orice o care incearca sa-si deschida o afacere un hot. Fratilor, nu va obliga nimeni sa cumparati un produs la un anume pret, doar ca va invit de partea cealalta a baricadei sa vindeti voi ieftin „ca braga”, si apoi cand ajungeti acasa sa vedeti cat de mult puteti pune pe masa cu banii stransi in urma acestei politici de pret.