by

Cu ce am rămas după Social Media Summit Iaşi

Cu puţină întârziere, datorită plecării la Braşov (voi scrie şi despre asta), relatez despre ediţia SMS de la Iaşi, avută loc vinerea trecută, pe 4 martie. De eveniment am aflat de la Lavinia, cu ajutorul căreia am şi ajuns la el.

Nu voi scrie despre fiecare prezentare, deoarece mi-am notat doar ce mi-a atras atenţia şi am considerat a fi relevant pentru mine. În cazul în care aveţi nevoie de un rezumat cap-coadă, vă recomand să citiţi live blogging-ul făcut de Marius (aici) şi Vali (aici).

1. Ciprian Gavriliu – istoria blogosferei ieşene

– trebuie doar să asculţi oamenii, să îi înţelegi, să laşi de la tine
– 12 persoane la primul blogmeet din Iaşi (4 noiembrie 2006)
– în ianuarie 2008 erau peste 150 bloguri locale
– 3 idei pentru bloggeri: autoorganizare; set minim de reguli, set de bune practici; reprezentaţi-vă mai bine şi îndrăzniţi mai mult
– social media e social media, nu commercial media

Deşi au trecut 4-5 ani de la primul blogmeet, se fac mult prea puţine în materie de campanii, proiecte etc. În afară de Marius şi Lavinia, a mai preluat cineva iniţiativa?

2. Chinezu – dezvoltarea blogosferei locale

– degeaba scrii despre o companie, dacă ea nu citeşte ce ai scris
– du relaţia la următorul nivel
– fiecare este unic în felul său, însă numai împreună se poate crea unicitatea
– social media e încă la început.

Bine spus despre articolele legate de companii. De ce scriem, dacă nu dăm şi noi postul să-l citească cine trebuie? De asemenea, Chinezu a punctat perfect faptul că deşi sunt 6 membri total diferiţi în DreamTeamRo, s-a creat ceva cu adevărat unic. Ce proiecte de genul, cu relaţii bine închegate, mai ştiţi? În afară de DrinkTeam, nu îmi vine altceva în minte.

Mi-a dat de gândit prezentarea. Mie mi se pare şi monetizabil un proiect gen DreamTeam/DrinkTeam: se pot crea campanii, respectiv, colaborări pe termen lung cu diferite companii, pe lângă beneficiile (pe care nici nu prea ai cum să le compari, deoarece oferă nişte experienţe de neuitat) date de plimbările prin ţară.

Cătălin Teniţă

Cred că s-a creat prea mult zgomot cu topul bloggerilor, pentru nişte cifre/nume destul de dubioase. Olix era trecut pe o listă din Braşov, dacă nu mă înşel, deşi el e din Bucureşti. De primele 5 bloguri aşa zise cele mai bune din Moldova nu a auzit nimeni cu care am discutat în sală. O fi un top ok, însă pentru mine nu semnifică nimic.

Bobby Voicu – componentele unei campanii de succes

Prezentarea lui Bobby mi-a adus aminte şi de un alt aspect spus tot de el, nu mai ştiu exact unde (parcă la o emisiune de la Radio Lynx), cum că majoritatea campaniilor se nasc dintr-o relaţie bine închegată cu oamenii din companii.

– dacă ajungi la o companie, trebuie să oferi credibilitate
– succesul campainei este succesul vostru
– implicaţi-vă
– fiţi compatibili

– campania trebuie să aibă un scop clar stabilit
– offline-ul este cel mai important element din online.
– companiile mici/medii vor conversii, în timp ce cele mari doresc reacţii
– defineşte clar şi apoi urmăreşte indicatorii de performanţă (compania trebuie să-i ofere, iar bloggerul să şi-i asume)
– trebuie să existe reguli de participare bine definite şi comunicate
– participanţii trebuie incluşi în dezvoltarea campaniei (ascultare de ambele părţi)

Nu cred că mai trebuie să adaug ceva. Sunt lucruri esenţiale, logice, de bun simţ, ce însă sunt respectate destul de puţin.

Altele

Alexandra Sănduleasa: vezi ce tip de conţinut preferă comunitatea (video, imagine sau text).
Manafu: promoţiile merg mai bine în România decât cupoanele.

Concluzie

Trăgând linie, consider că au fost numai prezentări bune, relevante într-o măsură sau alta pentru fiecare participant. Au fost oferite şi sfaturi de tip ABC, cât şi lucruri ceva mai avansate (am enumerat mai sus). Îi felicit pe această cale şi pe speakerii ieşeni (Marius & Mono).

De menţionat faptul că sala a fost plină (se vorbeşte de peste 250 persoane). Felicitări pentru acest lucru organizatorilor (Lavinia merită aplauze în plus)!

Ca aspecte negative: data viitoare ar fi mişto să oferiţi în mapă măcar o foaie albă şi un pix, pentru notiţe. Am observat, pe lângă asta, că e mai bine ca ultimele prezentări să fie mai scurte (nivelul de răbdare de după 14:00 nici nu se compară cu cel de la 10:00) – cam la toate evenimentele e aşa (un program gen piramidal îl văd mai bun).

Poze găsiţi aici şi aici.

Lasă un comentariu

Comment

  1. mah, io rad mult si sunt cam guraliv, dar exact asta vreau sa ramana dupa ce vorbesc eu, asa cum o fac, sa dau de gandit lumii
    multumesc ca ai inteles exact ce am vrut sa zic :)

  2. Doar te-ai străduit să iasa ceva serios, nu glumă :)) Felicitări din nou pentru prezentare!